A „Bosch Kutató-Fejlesztő és Teszt Kampusz Zalaegerszeg” 10 ezer négyzetméteren helyezkedik el, ahol egy 2000 négyzetméteres irodaépületet, valamint egy 1500 négyzetméteres műhelyt alakítanak ki. Utóbbit többek között nyolc tesztautószerelő-állomással, valamint diagnosztikai műszerekkel szerelik fel, és alkalmas lesz mind a belsőégésű-, mind az elektromos motorral hajtott autók tesztelésére. A Kutató-Fejlesztő és Teszt Kampusz 200 fejlesztőmérnöknek ad majd lehetőséget arra, hogy formálják a jövő meghatározó autóipari technológiáit. Szászi István, a Bosch csoport magyarországi és Adria régiós vezetője úgy fogalmazott közleményében: a társaság a jövő autóit fejleszti és teszteli a ZalaZONE Járműipari Tesztpálya szomszédságában.
A cégcsoport jelenleg is használja a ZalaZONE-t vezetéstámogató rendszerek tesztelésére. Az új központ a jövőben főként a vezetéstámogató rendszerekhez, valamint az autonóm vezetéshez kapcsolódó fejlesztésekkel és tesztelésekkel foglalkozik majd, például radar- és kameraalapú rendszerekkel vagy lézeralapú távérzékeléssel. Emellett részt vesz vezetéstámogató rendszerek, műszerfalak, kormányvezérlő rendszerek, elektromos motorok és ABS-rendszerek fejlesztésében és tesztelésében is.
Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter az alapkőletételen arról számolt be, hogy az állam 1,2 milliárd forint támogatást nyújt a projekthez, amelynek keretében a német hátterű cég autonóm vezetéshez kapcsolódó fejlesztéseket és teszteléseket végez majd hazánkban. A miniszter úgy vélekedett, hogy a cél, hogy hazánk átlépjen a “Made in Hungary” időszakából az “Invented in Hungary” időszakába, hiszen Magyarország mára az elektromos autóipar egyik európai fellegvára lett.